Join us on a literary world trip!
Add this book to bookshelf
Grey
Write a new comment Default profile 50px
Grey
Subscribe to read the full book or read the first pages for free!
All characters reduced
Moriria per tu i altres contes perduts - cover

Moriria per tu i altres contes perduts

F. Scott Fitzgerald

Translator Marc Rubió

Publisher: Editorial Anagrama

  • 0
  • 1
  • 0

Summary

Nous relats inèdits de Fitzgerald: divuit textos tan còmics com foscos, d'accents inesperats, que resignifiquen i expandeixen l'obra del seu autor.  
Empresaris atrapats en un psiquiàtric per error; guionistes reconvertits en rodamons per inspirar-se; soldats penjats dels polzes; seductors llegendaris per qui se suïciden les dones; però també hereves tan riques com maldestres a qui resulta impossible trobar un marit; joves amb problemes per culpa de la seva excessiva bellesa; adolescents que descobreixen la gran ciutat per primer cop; nois que coneixen noies i viceversa. Sobre aquests personatges i d’altres escrivia, entre 1920 i la seva mort el 1940, Francis Scott Fitzgerald als relats que es reuneixen aquí per primera vegada. 
Són textos redescoberts, molts dels quals van ser descartats pels editors potser perquè afegien complexitat al Fitzgerald més rutilant, embarcat aquí en l’exploració de nous tons i temes. Contes que abracen la sàtira, l’humor físic i altres formes de la comicitat en un estil lleuger i espurnejant, amb rèpliques i contrarèpliques afuades, però que també burxen en la foscor de la bogeria, la guerra i el suïcidi; l’alcohol, la malaltia i el desamor. Relats, a la fi, molt estimats per l’autor, que no va voler modificar-los fins i tot a costa del seu bandejament injust. Ara són rescatats en aquest volum imprescindible anotat i presentat amb cura per Anne Margaret Daniel.
Available since: 02/28/2018.
Print length: 528 pages.

Other books that might interest you

  • Pla d'una universitat o d'una educació pública en totes les ciències - cover

    Pla d'una universitat o d'una...

    Denis Diderot, Justo Serna Alonso

    • 0
    • 0
    • 0
    Denis Diderot, uno de los representantes más conspicuos del proyecto ilustrado, recibió de Catalina II, en 1775, el encargo de redactar el plan de una universidad para su aplicación al Imperio ruso. Diderot aceptó, pero no elaboró el programa pensando solo en Rusia, que apenas conocía, sino también en Francia y, en general, en toda Europa. Un programa de universidad ilustrada para una sociedad despertada por las Luces. Doscientos treinta años después de haber sido escrito, el Plan de una universidad continúa siendo bastante desconocido, una pieza rara en el repertorio de su autor, pero es una obra muy actual y sugestiva, que nos ilumina sobre la concepción de los estudios universitarios que tenían los ilustrados, y que nos ayuda también a recapacitar sobre lo que es o debería ser hoy la universidad y la enseñanza pública en general. Diderot desciende en este texto hasta los mínimos detalles: no solo desarrolla el programa docente en las diversas materias, incluyendo la bibliografía más especializada, sino que precisa también hasta la forma de las aulas. Tres ideas básicas inspiran este proyecto: el elogio de la instrucción, la supresión de las barreras sociales y el carácter público y universal de la enseñanza superior. La utilidad social, la orientación práctica y los lazos con el conocimiento más actual son rasgos fundamentales de este programa. Diderot escribe pensando más bien en Francia, pero también en toda Europa, en la humanidad en general, la de ahora y la de siempre.
    Show book
  • Els set pecats capitals de la justícia - cover

    Els set pecats capitals de la...

    Santiago Vidal i Marsal

    • 0
    • 0
    • 0
    Supèrbia, peresa, ira, gula, enveja, cobdícia, luxúria: la justícia ha pecat i un dels seus membres més il·lustres i amb millors dots comunicatius, el magistrat Santiago Vidal, ens explica quan i com. Amb casos reals, amb noms i cognoms, amb atreviment.La doctrina Parot, el dret a votar, el cas Nóos, el tancament del diari Egunkaria, el jutge Garzón, el cas Gürtel, el cas Palau, els GAL, les detencions d’independentistes a Barcelona 92, les nenes d’Alcàsser... A partir d’aquests casos i molts altres, Santiago Vidal fa una anàlisi valenta i entenedora de com treballa la justícia actual, de quines coses funcionen i quines han fracassat estrepitosament. Amb Els set pecats capitals de la justícia, Santiago Vidal ens proposa un nou model de justícia per al futur del país.
    Show book
  • Reformisme il·lustrat liberalisme i model educatiu - Xàtiva 1788-1833 - cover

    Reformisme il·lustrat...

    Vicent Torregrosa Barberà

    • 0
    • 0
    • 0
    A partir d'una contextualització històrica centrada en la ciutat de Xàtiva, l'obra presenta el projecte educatiu del reformisme pedagògic il·lustrat i del model educatiu liberal. Descriu la implantació del Pla d'Estudis Públics i ressegueix l'evolució del Seminario Patriótico de Educación de San Felipe, inaugurat el 1806. Finalment, aporta una anàlisi de la situació educativa de la ciutat a l'inici del Trienni Liberal (1820-1823) i parla de la reconversió de l'antic convent de Sant Agustí en Casa de Educación Científica, del projecte d'una universitat de província a Xàtiva i dels conflictes entre el seminari i l'Ajuntament liberal. Una obra, en definitiva, que desgrana l'activitat educativa de la ciutat i que resulta d'interès no sols per als historiadors de l'educació sinó per als lectors encuriosits, que trobaran, a través de la documentació citada, testimonis de primera mà.
    Show book
  • M'agrada la família que m'ha tocat - Educar els fills en positiu - cover

    M'agrada la família que m'ha...

    Carme Thió de Pol

    • 1
    • 1
    • 0
    Fruit del treball realitzat durant trenta anys amb grups de pares i mares, Carme Thió pre­senta en aquest llibre els temes que més preocupen a les famílies. Capítol a capítol exposa les dificultats i els conflic­tes més comuns en el procés d'aprenentatge i maduració dels fills —la gelosia, la inseguretat, les pors...— i proposa maneres d'expressar-se i d'actuar que ajuden a millorar les relacions i a augmentar la capacitat d'anàlisi i intervenció dels pares.
    Show book
  • Competència deslleial i protecció dels consumidors - cover

    Competència deslleial i...

    Vicente Cuñat Edo

    • 0
    • 0
    • 0
    Lliçó magistral llegida en el solemne acte d'obertura del curs 2010-2011. Competència deslleial i protecció dels consumidors. 
    L'objectiu bàsic de Publicacions de la Universitat de València (PUV) és la difusió de la producció científica, i intel·lectual en sentit més general, generada a la Universitat de València a través dels procediments habituals del procés editorial, és a dir, de la confecció de llibres i revistes.
    Show book
  • Qué es el cáncer y por qué no hay que tenerle miedo - cover

    Qué es el cáncer y por qué no...

    Salvador Macip i Maresma

    • 0
    • 1
    • 0
    Un libro claro, riguroso y sin prejuicios sobre la enfermedad tabú de nuestros días.
    
    ¿Hasta qué punto el cáncer es hereditario? ¿Puede influir la dieta en el riesgo de padecer cáncer? ¿Hay alimentos que ayudan a prevenirlo? ¿Hay algún factor genético desencadenante que, sea el que sea el estilo de vida que lleves, te acabará empujando a tener un cáncer? ¿Por qué cuando te curas puede ser que el tumor vuelva, aunque te hayan dicho que el tratamiento «ha ido bien»? ¿Cómo es posible que a veces se presente de forma tan repentina y ya sea demasiado tarde para hacer algo al respecto? ¿Los móviles, la Wi-Fi o los microondas provocan cáncer? ¿Es recomendable hacerse un análisis genético para determinar el riesgo que tenemos?
    
    El doctor Salvador Macip, médico, investigador y divulgador científico experto en el cáncer, responde a todas estas preguntas y a muchas más en un libro que explica con un lenguaje al alcance de todos los públicos los secretos de esta enfermedad. En él encontraréis desde los orígenes del cáncer hasta cómo se puede prevenir, qué tratamientos existen actualmente y qué nos espera en un futuro próximo, además de todas las cifras y los datos que necesitamos saber para dejar de tenerle miedo.
    Show book