¡Acompáñanos a viajar por el mundo de los libros!
Añadir este libro a la estantería
Grey
Escribe un nuevo comentario Default profile 50px
Grey
Suscríbete para leer el libro completo o lee las primeras páginas gratis.
All characters reduced
¿Què ens fa humans? - cover

¿Què ens fa humans?

Salvador Macip

Editorial: ARCADIA

  • 0
  • 0
  • 0

Sinopsis

Els humans disposem d'una capacitat única d'entendre la nostra existència. Conèixer les nostres característiques genètiques, bioquímiques i cel·lulars, en el context de la història, la cultura i l'evolució, ens pot ajudar a comprendre'ns millor com a espècie i a respondre, des de la metodologia científica, algunes de les preguntes que ha plantejat tradicionalment la filosofia.

En aquest assaig, Macip proposa analitzar la condició humana a través del que anomena «biohumanisme racionalista», una eina que ens ha de permetre transgredir el determinisme biològic per assolir una vida en societat digna i justa.
Disponible desde: 15/06/2022.
Longitud de impresión: 172 páginas.

Otros libros que te pueden interesar

  • Sense energia - cover

    Sense energia

    Antonio Turiel

    • 0
    • 0
    • 0
    Pandèmia, crisi de subministraments, falta de xips, inflació, guerra, sequera, canvi climàtic, crisi energètica... Les notícies són cada dia més preocupants; sembla que hem entrat en una espiral de decadència i misèria. Quant més podrem aguantar? És cert que el col·lapse és inevitable? Tal com anunciava Antonio Turiel en el seu primer assaig, el Petrocalipsis ja és aquí. Ho notem en omplir el dipòsit del cotxe, quan ens el pensem dues vegades abans d'encendre l'aire condicionat, quan tanquen negocis; però, sobretot, el notem a final de mes. I això no s'ha acabat: estem entrant en una fase d'acceleració. El descens energètic és una realitat urgent i que anticipa un futur molt fosc. Si volem prevaler, si volem evitar el col·lapse, necessitem fer molts canvis, des del sistema productiu fins al model de societat. I tenir una guia per a entendre què està passant ara mateix, per què i com evitar el pitjor. D'altra banda: tot normal i bé.
    Ver libro
  • La llum dels estels - Mons alienígenes i el destí de la Terra - cover

    La llum dels estels - Mons...

    Adam Frank

    • 0
    • 0
    • 0
    Un relat sobre com, en assolir la majoria d'edat, l'humanitat pren consciència de les possibilitats de vida a altres mons i la seva sobtada rellevància per al nostre destí a la Terra. 
    Basant-se en el treball de científics de renom, l'astrofísic Adam Frank planteja l'existència de la vida i la intel·ligència alienígenes. Recorre el pensament des de l'antiga Grècia fins als líders intel·lectuals del nostre temps i ens mostra que la nostra única esperança de sobreviure al canvi climàtic com a civilització és reconèixer el que ha descobert recentment la ciència: que no som més que un dels deu bilions de bilions de planetes de l'univers, i és molt i molt probable que més d'un d'aquests planetes hagin acollit civilitzacions alienígenes tecnològicament avançades. Encara hi ha més: totes aquestes civilitzacions s'han d'haver enfrontat al desafiament d'un canvi climàtic provocat per la pròpia civilització.
    Ver libro
  • Helgoland - cover

    Helgoland

    Carlo Rovelli

    • 0
    • 1
    • 0
    Els orígens, el desenvolupament i les claus per entendre la teoria quàntica. Un llibre fascinant que posa la ciència a l'abast de tothom.  
    El juny de 1925, Werner Heisenberg, de vint-i-tres anys, es retira a Helgoland –una petita illa del mar del Nord fuetejada pel vent– per descansar i tractar-se una al·lèrgia. Insomne, Heisenberg fa llargs passejos nocturns i una matinada té una idea que transformarà la ciència i la nostra concepció del món. És la primera pedra de la teoria quàntica. 
    Carlo Rovelli, físic eminent i gran narrador, ens exposa els orígens, el desenvolupament i les claus d’una teoria que ho canvia tot, que serveix per explicar l’univers i les galàxies, que fa possible la invenció dels ordinadors i altres enginys, i que encara avui és font de desconcert. 
    En aquestes pàgines veiem desfilar Erwin Schrödinger i el seu famós gat, les reaccions de Niels Bohr i Einstein a la proposta de Heisenberg, el visionari Aleksandr Bogdànov, la relació de la teoria quàntica amb el cubisme, la filosofia i el pensament oriental... 
    Helgoland és un llibre enlluernador i assequible que ens acosta a un dels avenços més transcendents de la física contemporània. 
    Ver libro
  • Emboscats - Una experiència d'autosuficiència al cor del Montseny - cover

    Emboscats - Una experiència...

    Sergi Monrabà Net

    • 0
    • 0
    • 0
    «Aquest llibre neix de la voluntat de donar resposta a totes aquelles preguntes que els nostres veïns i amics ens plantejaven un cop vam tornar de la nostra estada al bosc, tant les de caràcter més pragmàtic com les qüestions més transcendents.»
    
    En plena pandèmia de la covid-19 i enmig d'una crisi ecològica sense precedents, quatre amics decideixen sortir temporalment de la roda productiva de consum per endinsar-se al bosc per experimentar què és viure de manera sostenible. Per fer-ho, passaran mesos estudiant a fons la fauna i la flora de l'entorn, al mateix temps que construiran una cabana de fusta en un racó amagat del massís del Montseny que els servirà com a refugi. El seu objectiu és subsistir servint-se únicament dels recursos alimentaris que el bosc els posa a disposició: plantes, arrels, fruits, etc.
    
    Un relat d'amistat i de superació que ens acosta a la cara més salvatge i lliure del món animal, alhora que reflexiona d'una manera crítica i local sobre les problemàtiques i els reptes mundials, com són la crisi climàtica i la globalització.
    
    L'autor no només hi plasma l'estada al bosc, sinó també els mesos de preparació i tots els factors que es van tenir en compte per fer realitat aquesta experiència. 
    
    Al llarg del llibre, Monrabà reflexiona sobre diferents temes: la societat de consum, el materialisme, el pas del temps, la supèrbia de l'ésser humà, la crisi climàtica…
    Ver libro
  • Les hores noves - cover

    Les hores noves

    Julià Guillamon

    • 0
    • 0
    • 0
    Les hores noves és un llibre lluminós i vital. Parla de plantes, conreus i bèsties, de gent que encara viu de la terra i del bosc, de muntanyes i rieres, de cases de pagès buides i habitades, dels fenòmens atmosfèrics i dels canvis que es produeixen al paisatge al llarg d’un any, des de la primera pluja de setembre fins a les calorades d’un estiu amb risc d’incendi. 
    Pren com a referent el llibre de Josep Pla Les hores, del 1953, i l’adapta a un entorn canviant en el qual molts hem perdut la relació amb la natura. En un parell de generacions, la introducció extensiva de la mentalitat urbana ha transformat la manera de ser al món. Julià Guillamon observa, explica, conversa amb un antic carboner o amb una colla de peladors de suro portuguesos. Busca formes noves d’anomenar i descriure el lliri, la camèlia i la flor d’estepa, el moviment d’un dragonet que ha entrat dins de casa, la sega a la moderna, amb uns grans tractors John Deere. I reviu la història de l’Emili Soms, l’home que ha recuperat més de cinquanta varietats de poma perdudes a la vall d’Arbúcies. El món potser no és com voldríem, però el que tenim té un valor immens.
    Ver libro
  • Som llengua - cover

    Som llengua

    AA. VV.

    • 0
    • 0
    • 0
    Tant si pensem que la situació del català és esperançadora com si creiem que és catastròfica, estarem d'acord que ens trobem davant d'un moment crític, en què els catalanoparlants ens hi juguem molt. Som llengua és un intent de ressituar el debat sobre el català en el nou escenari que ha sorgit després dels embats dels darrers anys: el fracàs del Procés, la pandèmia i la crisi del model de la immersió lingüística. A tot això hi podem afegir el recent escàndol del Catalangate, que ens demostra que vivim la plena dissociació entre l'estat de dret i el dret de l'estat. És evident que a Espanya el segon trepitja el primer. Per tot això, l'homo fabra avui es troba exhaust. És hora de seure al marge del camí i treure la brúixola.
     
    Al llarg dels darrers anys, Núvol ha estat un espai obert a aportacions, que sovint han suscitat debats interessants. Molts encara recordareu l'encesa polèmica Garolera, que va portar cua. En els darrers quatre anys, d'ençà de l'ensulsiada del Procés, l'anhel de molts catalans per una independència altament improbable s'ha traslladat a la llengua, que és el cor des d'on s'irriga tota una cultura. El debat al voltant de l'estat de la llengua que es desprèn de les enquestes sobre l'ús del català ha donat a Núvol un cert joc amb intervencions i rèpliques que recollim en aquest volum.
    Ver libro