Begleiten Sie uns auf eine literarische Weltreise!
Buch zum Bücherregal hinzufügen
Grey
Einen neuen Kommentar schreiben Default profile 50px
Grey
Jetzt das ganze Buch im Abo oder die ersten Seiten gratis lesen!
All characters reduced
Panxacontent - cover

Panxacontent

David Sedaris

Übersetzer Borja Bagunyà

Verlag: Comanegra

  • 0
  • 0
  • 0

Beschreibung

Quan la teva vida queda marcada pels abusos familiars i les morts de persones estimades, l'humor esdevé un escut per defensar i una espasa per ferir. La comicitat de Sedaris és una arma de doble tall, que tant pot traspuar la tendresa de l'innocent com la fredor de qui té el pare sedat abans de morir. Imaginem-nos-ho: «Soc un zombi», li diu el pare al caire de la mort, i a ell només li surt de dir: «En realitat, no. Els zombis caminen i mengen sòlid. Tu ets més aviat un vegetal».
Verfügbar seit: 06.03.2024.
Drucklänge: 272 Seiten.

Weitere Bücher, die Sie mögen werden

  • Sembla mentida - cover

    Sembla mentida

    Miqui Otero, Irene Pujadas,...

    • 0
    • 0
    • 0
    Els relats d'aquest llibre, sorgits de les col·laboracions de Miqui Otero, Irene Pujadas i Jordi Puntí a «El suplement»de Catalunya Ràdio i basats en les vivències dels oients, s'endinsen amb veritable ofici en el terreny de la ficció, «l'única manifestació honrada i divertida de la mentida». A partir d'aquests fils reals, els autors teixeixen trames que es perden en el territori de la imaginació i que transporten els lectors a realitats tan familiars com inesperades, les quals semblen suggerir tot el que la quotidianitat ens convida a llegir entre línies. El resultat és un extraordinari mosaic de veus que plasma la vida tal com és: tan tendra com imprevisible, amarga i espaterrant, però sempre divertida. Sembla mentida, però…«Sembla mentida fa més evidents—i valuosos— l'estil, la intuïció, les obsessions i el talent dels tres escriptors, que, amb un respecte i una disciplina exquisits, s'alternen per convertir els suggeriments i les anècdotes dels oients en una nova veritat».Sergi Pàmies
    Zum Buch
  • El gran misteri de Bow - cover

    El gran misteri de Bow

    Israel Zangwill

    • 1
    • 0
    • 5
    Bow, un districte de l'East End de Londres. L'Arthur Constant, activista pels drets dels treballadors, apareix mort a la seva cambra, tancada amb clau. Quan el forense determina que no es tracta d'un suïcidi, està clar que algú ha assassinat en Constant. Però qui? I com? Aviat el gran misteri de Bow acapara tots els diaris, i les ments més brillants de la ciutat faran tot el possible per ser els primers a resoldre un crim a priori perfecte.
    
    Considerada la primera novel·la amb un assassinat de cambra tancada, El gran misteri de Bow destaca pel seu humor fi i la seva ironia. Inspirat per altres autors com Edgar Allan Poe o Arthur Conan Doyle, Zangwill presenta al lector un misteri aparentment impossible amb una resolució sorprenent. Ara bé, si alguna cosa diferencia la novel·la de Zangwill de la d'altres contemporanis no és l'argument enginyós, sinó el retrat mordaç que fa de la societat del moment. En comptes d'homenatjar la novel·la de detectius, l'autor la deconstrueix i parodia. El resultat és una història fresca i àgil, amb una bona dosi de  crítica al sensacionalisme que envolta el tractament del crim i la violència a la premsa.
    Zum Buch
  • El carrer de les Camèlies - cover

    El carrer de les Camèlies

    Mercè Rodoreda

    • 0
    • 1
    • 0
    La Rambla on tot comença, l'Eixample on és engabiada en un pis, les barraques del Carmel on es despulla entre una xapa de zenc i un paraigua de seda… Un viatge al fons de la nit, una exploració de la intempèrie."La Cecília és una supervivent. Segueix caminant, mai no s'atura ni perd la serenitat. S'aixeca, torna a caure, continua. Al final és una veritable heroïna que ha après a conviure amb les seves ferides i que sap aprofitar-se d'aquesta nova força. Una caçadora que esdevé presa. Massa forta per morir com a víctima, fins i tot com a víctima de violacions múltiples, com a esclava sexual, com a dona amb moments de psicosi", escriu Stefanie Kremser.
    Zum Buch
  • Tragèdia siciliana - cover

    Tragèdia siciliana

    Ottavio Cappellani

    • 0
    • 0
    • 0
    Alfio Turrisi és un digne representant de la nova màfia catanesa del segle XXI: pallús i embrillantinat però amb màster a Londres, d'on ha tret les maneres de gentleman i un luxós Aston Martin. Està enamorat de la glamurosa Betty, superb exemplar de barbie siciliana. Però hi ha un petit inconvenient: és la filla consentida de Turi Pirrotta, cap local de la màfia tradicional, la de samarreta imperi i pistola frenètica. Dues visions contraposades del negoci més pròsper d'Itàlia que desencadenen una versió mediterrània de Romeu i Julieta. Però l'illa, ai las, ja no és la de l'època del Gattopardo: avui qualsevol tragèdia corre el perill de desembocar en farsa. O era a l'inrevés?
    
    Ottavio Cappellani ens regala una mirada teatral de la Sicília d'avui dia, una desfilada d'aristòcrates pollosos, polítics analfabets, gàngsters ineptes i dramaturgs ploramiques que faria avergonyir (o cargolar-se de riure) Tomasi di Lampedusa i Pirandello. Una comèdia parapolicíaca exuberant i escenogràfica. La Sicília que no ens pensàvem que pogués existir. En efecte: una farsa.
    Zum Buch
  • A les dues seran les tres - cover

    A les dues seran les tres

    Sergi Pàmies

    • 0
    • 0
    • 0
    Als contes d'«A les dues seran les tres», la memòria es converteix en revisió de l'experiència, la crònica en compromís amb el passat i la fantasia en un joc que, en funció de l'estat d'ànim, il·lumina, pertorba o reconforta. Esdeveniments històrics o anècdotes deliberadament privades es confabulen en favor de la narració, sempre eloqüent i persuasiva, en què Sergi Pàmies, fidel a una veu i a un estil inconfusibles, aprofundeix en el domini de la tendresa i la digressió, així com en l'equilibri entre la ironia i la perspicàcia. Tot al servei d'una mirada, resignadament incerta, sobre el pas—ja sigui endavant o enrere—del temps.
    
    «Les emocions no passen pel sentimentalisme xaró, la tendresa recorre a la ironia per no caure en el melodrama i l'evocació d'uns fets reals, passats pel sedàs inconfusible de l'autor, esdevenen la més gran de les ficcions».
    Jordi Nopca, La Vanguardia
    
    «Pàmies continua barrejant passat, present i imaginació, tot confiant, diu, que els recursos de la narrativa breu l'ajudaran a entendre el que encara és una incògnita. Un llibre troba lectors si el context ho permet, i A les dues seran les tres és el millor del 2023 perquè ve de gust que la narrativa torni a importar tant com la veritat».
    Carlota Rubio, El País
    
    «En els últims temps, com més brutalment autobiogràfic es mostra Pàmies, més ficció és el que llegim».
    Enrique Vila-Matas, El País
    
    «Pàmies en sap molt, els contes funcionen de meravella i sempre tenen moments lluminosos, a vegades a partir d'una anècdota mínima».
    Julià Guillamon, La Vanguardia
    
    «Pàmies ha desenvolupat una lucidesa incomparable a l'hora de treballar l'emoció sense caure en el sentimentalisme».
    Borja Bagunyà, Serra d'Or
    
    «Pàmies narra les seves històries amb senzillesa, amb cordialitat, amb la lleugeresa i la ironia no exempta de compassió que són marca de la casa. Un pot imaginar-se'l narrant-les a viva veu, a casa o a qualsevol altre lloc. Un no voldria deixar d'escoltar mai aquestes històries».
    Patricio Pron, Babelia El País
    
    «Una altra delícia de Pàmies, que sap elevar allò ordinari al sensacional».
    El Periódico
    
    «Sergi Pàmies no pertany a aquella raça d'escriptors que tenen un món, sinó a la dels que tenen una mirada. La seva és una veu que hi veu, que es concreta en una escriptura analítica i precisa. A les dues seran les tres, (per a mi, sense dubte, un dels seus millors llibres) demostra un domini dels registres, de les formes i dels mecanismes narratius».
    Manel Ollé, La Lectora
    
    «En aquests deu contes Sergi Pàmies complica enormement les coses als lectors que pretenguin consensuar quin és el seu millor llibre. No n'hi haurà pocs que opinin que és aquest, com si contingués tot el que es desitja en aquest món o s'espera en el Paradís de la lectura».
    Ponç Puigdevall, El País
    
    «El llibre és una celebració de l'ofici d'escriure, que en Pàmies no és res més ni res menys que l'esforç per convocar els recursos del llenguatge per mirar d'entendre el món i el que ens passa. Llegint-lo, igual que escoltant-lo, la sensació és que un major grau de comprensió és possible, l'esforç val la pena i escriure sí que pot servir per no ser un desgraciat».
    Joan Burdeus, El País
    Zum Buch
  • La bruixa Lois - cover

    La bruixa Lois

    Elizabeth Gaskell

    • 0
    • 0
    • 0
    Ambientada durant la caça de bruixes de Salem, la novel·la segueix la història de Lois, una jove òrfena que es veu obligada a salpar cap a Nova Anglaterra per anar a viure amb uns familiars llunyans. En un territori encara salvatge, la vida dels colons anglesos està dominada per un fanatisme purità implacable.
    Malgrat la seva bondat i innocència, els costums europeus de la Lois xoquen frontalment amb la mentalitat tancada i religiosa de la comunitat de Salem. En un clima creixent d'histèria, sospita i paranoia, qualsevol diferència esdevé una amenaça. Incapaç de defensar-se davant la tergiversació dels seus actes i paraules, la Lois és acusada de bruixeria i convertida en la víctima perfecta d'una espiral irracional que condueix cap a un desenllaç tràgic. 
    En aquesta novel·la curta, Elizabeth Gaskell demostra demostrant-se com una gran mestra del relat psicològic, recreant amb gran habilitat els famosos judicis de Salem i posant en evidència els mecanismes perversos del fanatisme religiós.
    Som les netes de les bruixes que no vau aconseguir cremar és un eslògan feminista contemporani, però al segle XIX Elizabeth Gaskell ja va reivindicar la figura de la bruixa en aquest relat colpidor.
    Elizabeth Gaskell és una de les veus més importants de l'Anglaterra victoriana. Coneguda sobretot per les seves novel·les realistes de temàtica social, aquí porta el lector a un dels episodis més foscos de la història dels Estats Units: la cacera de bruixes de Salem.
    Breu, d'altíssima qualitat literària i amb un missatge tan vigent avui com al dia de la publicació: una crítica de l'autoritarisme que persegueix aquells que considera "diferents".
         
    Zum Buch