Rejoignez-nous pour un voyage dans le monde des livres!
Ajouter ce livre à l'électronique
Grey
Ecrivez un nouveau commentaire Default profile 50px
Grey
Abonnez-vous pour lire le livre complet ou lisez les premières pages gratuitement!
All characters reduced
(Des)acords - cover

(Des)acords

Various Auhtors

Maison d'édition: El Cep i La Nansa Edicions

  • 0
  • 2
  • 0

Synopsis

Quina dimensió social adquireix la música en el món sorollós d’avui? Té sentit parlar del binomi culta/popular? Com podem valorar-ne els usos? O judicar-la des del punt de vista estètic i cultural? Qui decideix els gustos del públic? Hi ha prou orelles per a tants espais o mitjans consagrats a la música? S’ensenya bé en els nivells educatius? En quina conjuntura es troba la música en català? Especialistes diversos reflexionen sobre l’estat de la música als Països Catalans des del 1975. Tot i la precarietat de les polítiques culturals i els dèficits estructurals que arrossega, les valoracions recollides demostren l’esplèndi-da varietat musical que es viu ara i aquí.
Disponible depuis: 20/09/2013.

D'autres livres qui pourraient vous intéresser

  • L'assassí cec - cover

    L'assassí cec

    Margaret Atwood

    • 0
    • 0
    • 0
    L'Iris Chase, una dona de vuitanta-dos anys, viu sola i empobrida a Port Ticonderoga, antic feu de la seva família influent caiguda en desgràcia. A la vegada que s'enfronta a la senectut, l'Iris medita sobre la seva vida, en especial sobre les estranyes circumstàncies de la mort de la seva germana, la Laura, poc després de la Segona Guerra Mundial. Estirar el fil del record fa que la frontera entre el passat i el present comenci a desdibuixar-se, traslladant la protagonista—i el lector—als esdeveniments que van constituir el teló de fons de la seva joventut: la Gran Depressió, les dues guerres mundials, els albors dels moviments sindicals i la publicació pòstuma de «L'assassí cec», la controvertida novel·la atribuïda a la Laura que la va convertir en autora de culte. En aquest llibre, guanyador del premi Booker l'any 2000, Margaret Atwood demostra un cop més la seva insòlita perícia narrativa, ordint un relat bell, inquietant i extraordinàriament sofisticat considerat per molts la seva obra mestra.
    
    «D'una capacitat narrativa impressionant. Amb L'assassí cec Atwood supera fins i tot El conte de la Serventa i Àlies Grace»
    «Publisher's Weekly»
    Voir livre
  • Cartes a Camondo - cover

    Cartes a Camondo

    Edmund de Waal

    • 0
    • 0
    • 0
    Convidat a exposar les seves peces de ceràmica al museu Nissim de Camondo, Edmund de Waal va gaudir del sobtat privilegi d'endinsar-se en un dels palauets més luxosos de París, antiga propietat d'una influent família sefardita. Construït per desig del prestigiós filantrop i col·leccionista d'art Moïse de Camondo l'any 1912, l'edifici acull des d'aleshores una extraordinària col·lecció d'art francès del segle XVIII. Ben aviat, però, els Camondo van esdevenir objecte de l'antisemitisme, tal com havia passat als Ephrussi, antecessors de De Waal. L'infaust destí d'aquest il·lustre llinatge va marcar De Waal, que va començar a escriure les cartes aplegades en aquest llibre per retre homenatge al record d'una família perduda i «contrarestar el silenci del desdeny». El resultat és una reflexió personalíssima i commovedora sobre el preu de l'assimilació, la malenconia, els vincles familiars, l'art, les vicissituds de la història i el valor de la memòria.
    
    «Un dels llibres més bonics i commovedors que he llegit en molt de temps».
    Mauricio Bach, La Vanguardia
    
    «En les pàgines de Cartes a Camondo conviuen la bellesa i el drama, la riquesa i la desolació. De Waal s'ocupa d'evocar un món de maneres proustianes previ a les persecucions del nazisme: un microcosmos cultivat i cosmopolita. Una història que podria ser considerada una seqüela de La llebre amb ulls d'ambre».
    Luis M. Alonso, Abril (El Periódico)
    
    «Un llibre sensibilíssim i molt ben tramat. Un compassiu i extraordinari homenatge a una família sefardita».
    Biel Mesquida, Abril (El Periódico)
    
    «En aquest admirable i compassiu homenatge a una família sefardita del segle xx, l'autor reuneix amb destresa a persones i objectes que la història va separar. Un complement magnífic al fascinant relat de La llebre amb ulls d'ambre».
    Nicholas Wroe, The Guardian
    Voir livre
  • Aigua Viva - cover

    Aigua Viva

    Clarice Lispector

    • 0
    • 0
    • 0
    La narradora d'Aigua viva escriu a una persona a qui ha estimat molt, amb qui encara manté un vincle d'amor, d'enamorament i d'agraïment.
    
    Escrita el 1973, és una novel·la breu i un himne a la joia de viure. Té la forma d'un llarg poema en prosa, que subratllaries sencer. Tot i que els llibres de Lispector es poden llegir com a variacions d'unes mateixes inquietuds, Aigua viva acull el domini madur de l'instrument —esplèndid.
    
    En aquesta novel·la, Lispector és purament solar i es dona la llibertat de ser fidel al sentir. Sense que la trama distorsioni el seu propòsit: transmetre què significa viure un moment ple.
    
    ¿Què és la joia a mans de Clarice Lispector? Una fletxa que travessa el cant.
    Voir livre
  • El violí d'en Lev - Una aventura italiana - cover

    El violí d'en Lev - Una aventura...

    Helena Attlee

    • 0
    • 0
    • 0
    La melodia del violí d'en Lev va fascinar Helena Attlee d'ençà que la va sentir en un concert; aquell vell instrument italià que portava el nom del seu antic propietari rus atresorava una rica història. Delerosa de descobrir els detalls del seu origen i la resta de secrets que amagava el seu delicat cos de fusta, Attlee es va dirigir a Cremona, el bressol del violí italià i el punt de partida d'un viatge extraordinari de final inesperat. A través de tallers polsegosos, boscos alpins, esglésies venecianes, luxoses corts florentines i remots mercats russos, «El violí d'en Lev» ens porta del cor de la cultura italiana als seus confins més llunyans. Una història sorprenent de lutiers i científics, prínceps i rodamons, instrumentistes, compositors i viatgers, que és a la vegada una meditació punyent sobre el poder dels objectes, dels relats i de la música per crear cultures senceres i transformar la vida de les persones.
    Voir livre
  • Història de l'Art Volum 4 - Art Modern - cover

    Història de l'Art Volum 4 - Art...

    Elie Faure

    • 0
    • 0
    • 0
    Descobreix "Historia de l'art. Tom 4. L'art modern" d'Élie Faure, un viatge filosòfic i poètic al cor de la creació artística. En aquest tom final, Faure transcendeix les èpoques per explorar l'essència de l'art com a pulsació vital de la humanitat. Des dels ídols africans fins als masterpieces de Venècia, revela les connexions profundes entre cultures i expressions figuratives, analitzant el ritme alternant de síntesi i anàlisi que impulsa la Història. De l'Egipte antic a l'era moderna, passant per Grècia, Índia i Occident, Faure desxifra com l'art uneix el caos de les passions amb l'ordre espiritual - de l'arquitectura a la pintura, de l'escultura a la música. Amb una prosa fascinant, Faure celebra l'artista com un Sísif heroic, cercant l'absolut en el fugaç. Aquesta lectura d'àudio fluïda i immersiva desperta l'esperit a analogies universals, convidant a repensar la nostra connexió amb el món. Una obra visionària que nodreix l'ànima i inspira.
    Voir livre
  • Història de l'Art Volum 3 - Art renaixentista - cover

    Història de l'Art Volum 3 - Art...

    Elie Faure

    • 0
    • 0
    • 0
    Aquest tercer volum de la Història de l'art d'Élie Faure és una immersió magistral en l'essència del Renaixement, aquesta era de renaixement creatiu on l'art transcendeix l'Edat Mitjana per abraçar l'individualisme i l'humanisme. A través d'una anàlisi viva dels focus italians com Florència, Roma i Venècia, l'autor desxifra les revolucions estètiques portades per gegants com Miquel Àngel, Leonardo da Vinci, Rafael i Ticià. Explora l'evolució de la pintura, l'escultura i l'arquitectura, influïda per descobriments com la impremta i debats filosòfics intensos. Faure connecta brillantment Itàlia amb el Nord d'Europa, analitzant les escoles flamandes, franceses i alemanyes, i els seus intercanvis fèrtils amb el Sud. Emergeixen contrastos entre el misticisme gòtic i la sensualitat renaixentista, revelant un art en cerca d'harmonia entre forma, color i esperit. Apassionant i erudit, aquest volum desperta la desig de redescobrir aquest període fèrtil, pont cap a la modernitat. Ideal per als amants de l'art i la història, en lectura o escolta, desperta l'ànima i la imaginació.
    Voir livre