Rejoignez-nous pour un voyage dans le monde des livres!
Ajouter ce livre à l'électronique
Grey
Ecrivez un nouveau commentaire Default profile 50px
Grey
Abonnez-vous pour lire le livre complet ou lisez les premières pages gratuitement!
All characters reduced
La política que vindrà - cover

La política que vindrà

Elisenda Alemany

Maison d'édition: Enciclopèdia

  • 0
  • 0
  • 0

Synopsis

Ens trobem en un canvi d'època, davant d’una societat que ha evolucionat molt en els darrers anys. I malgrat tot, la política segueix igual, gairebé sense immutar-se davant aquests canvis. Des de l’experiència d’una persona que aterra en la política institucional, Elisenda Alamany s’atreveix a imaginar cap a on anem, com ens podem adaptar a la societat del segle xxi i quina política ens trobarem en el futur. Amb un llenguatge planer i de la mà d’experts referents en els seus àmbits com Genís Roca, Liliana Arroyo, Ignacio Sánchez-Cuenca, Jordi Sellas, Miriam Hatibi, Quico Miralles, JA Donaire, Maria Sisternas, Miquel Rosselló, Gemma Ubasart, Virginia García Beaudoux, Marta Pontnou, Jorge Moruno, Alba Alfageme, Manel Vidal o Jorge Lago, aborda quins han de ser els nous tipus de lideratge, la nova estètica de la política, les dificultats de l’esquerra per arribar als seus votants, i també el futur de l’independentisme deslligat del Procés. La política que vindrà és una invitació als descreguts i escèptics, als qui vulguin conèixer què i com es viu des de dins de les institucions, però sobretot per als qui creuen que cal ser capaços d’anar més enllà de l’avui i imaginar com serà la política del futur.
Disponible depuis: 02/02/2023.

D'autres livres qui pourraient vous intéresser

  • 1000 anys del cultiu de vinya a Ripollet - En el centenari del "Celler Cooperatiu" (1920-2020) (Ripollet-Cerdanyola) - cover

    1000 anys del cultiu de vinya...

    Josep Martínez, Ramon Martos

    • 0
    • 0
    • 0
    El novembre de 2020 s'acomplí el primer centenari de la fundació del Celler Cooperatiu de Ripollet-Cerdanyola per part del Sindicat Agrícola de Ripollet. Aquesta iniciativa, presa majoritàriament per petits conreadors de vinya, parcers i rabassaires per donar sortida a les petites produccions individuals, comptà amb l'assessorament econòmic i tècnic de la Mancomunitat de Catalunya. El projecte va tenir, a més, la col·laboració de l'arquitecte Cèsar Martinell, deixeble de Gaudí, per al disseny i la construcció de l'edifici d'estil modernista. 
    Aquest llibre posa en coneixement la trajectòria del Celler Cooperatiu al llarg d'aquests cent anys i la importància econòmica i social que el cultiu de la vinya va tenir a Ripollet i Cerdanyola, ja notori des del segle x. Els autors proposen un viatge de mil anys que s'endinsa en les relacions dels pagesos amb el monestir de Sant Cugat, propietari de la major part dels terrenys agrícoles de la zona, i en la seva vida social, tot ubicant els masos i les problemàtiques entre els seus propietaris i els pagesos remences i, posteriorment, els rabassaires. 
    1.000 anys del cultiu de vinya a Ripollet mostra com, a partir del cultiu de la vinya, es teixeix la microhistòria de la pagesia del Vallès Occidental i com s'explica la seva desaparició a les acaballes del segle xx, fets que mantenen una relació inequívoca amb els esdeveniments històrics del nostre país.
    Voir livre
  • La Ilíada o el poema de la força - cover

    La Ilíada o el poema de la força

    Simone Weil

    • 0
    • 0
    • 0
    «Un vianant no desvia la nostra marxa de la mateixa manera que ho faria un rètol; quan estem sols no ens aixequem, caminem ni seiem a la nostra habitació de la mateixa manera que ho fem quan tenim una visita. Però aquesta influència indefinible de la presència humana no és exercida per aquells homes a qui un moviment d'impaciència pot arrabassar la vida fins i tot abans que un sol pensament hagi tingut temps de condemnar-los a mort. Els altres es mouen davant seu com si no hi fossin; i ells, al seu torn, sota l'amenaça constant de ser reduïts al no-res en un instant, imiten el no-res».
    Voir livre
  • Algú els ha de matar - Crònica de la violència al meu país - cover

    Algú els ha de matar - Crònica...

    Patricia Evangelista

    • 0
    • 0
    • 0
    Quan l'assassinat es converteix en estructura d'estat
    
    «No soc mala persona, però hi ha gent que se'ls ha de matar». Amb aquestes paraules d'un dels assassins confidents de Patricia Evangelista ja som davant del mirall. Aquesta investigació unànimement aclamada destapa el règim de terror embogit de Rodrigo Duterte a les Filipines, però, més enllà d'això, ens parla de l'eròtica bàrbara de la violència i la seva enorme capacitat de transmissió. Un estudi de la manipulació de masses, de la por com a benzina del despotisme, de la ment psicòpata que batega en els ciutadans més «respectables». Si arribava al poder, va advertir Duterte, als criminals els valdria més penjar-se, perquè ell mateix els mataria un per un, si feia falta. Salvar el país liquidant la seva púrria. I el poble s'hi va bolcar. L'objectiu central eren els «drogates», però un cop t'hi poses, on dius que prou?
    
    TOP 10 DEL 2023 SEGONS "THE NEW YORK TIMES"
    
    NÚMERO 1 ENTRE LA NO-FICCIÓ DE L'ANY SEGONS "TIME"
    
    PREMI HELEN BERNSTEIN 2024 A L'EXCEL·LÈNCIA PERIODÍSTICA
    
    «Una investigació periodística exemplar d'una escriptora amb un coratge formidable»
    —Patrick Radden Keefe
    
    «Un llibre increïblement ambiciós, profundament valent i narrat amb un talent salvatge»
    —Andrew Solomon
    
    «Evangelista és el més semblant que tenim a una rockstar del periodisme»
    —Regine Cabato
    Voir livre
  • Cristòfor Colom i l'Amèrica catalana - cover

    Cristòfor Colom i l'Amèrica...

    Jordi Bilbeny

    • 0
    • 0
    • 0
    El present volum inclou una selecció d'assaigs ja publicats de Jordi Bilbeny, que ara, amb una nova visió de conjunt, esdevenen un relat únic i revelador sobre la intervenció dels estats catalans en la descoberta i conquesta del Nou Món en un període que abraça de l'any 1475 fins al 1516.
    Un recorregut exhaustiu i documentat per temes cabdals del passat que ens parlen de la identitat i la llengua de Cristòfor Colom i la seva tripulació; la participació catalana en els preparatius de les primeres expedicions colombines i posterior formació del govern de les Índies; la moneda utilitzada per sufragar totes les despeses; la importància del Consolat de Mar, la Llotja i la Casa de Contractació de Barcelona; els virreis catalans i els virregnats americans; i el testament dels Reis Catòlics. Una obra que també ens endinsa en el fascinant món de la ciència nàutica i el rellevant paper dels cosmògrafs catalans.
    En aquesta cerca incansable per desvelar la veritat que s'amaga més enllà del discurs oficial, l'autor proposa una vegada «repensar els fets. Tornar a les fonts. Comparar els relats primitius i posar-hi nova llum, coherència i sentit. Com si l'estudi, el dubte metòdic, el sentit crític i la contrastació de dades no s'haguessin extingit ni llançat a la foguera de totes les vanitats».
    Voir livre
  • Cultura festiva dominació política i conflicte social - El cas de las Falles de València - cover

    Cultura festiva dominació...

    Joaquim Rius Ulldemolins, Pau...

    • 0
    • 0
    • 0
    Les Falles de València constitueixen un dels fenòmens culturals més remarcables de la cultura festiva en l'àmbit europeu i internacional. Des de la recuperació de la democràcia, s'han revitalitzat i expandit, i s'han fet plurals fins a convertir-se en un element vertebrador de la sociabilitat i la definició de la identitat local i, progressivament, en un element de creació de marca urbana. Des de la sociologia i l'antropologia, l'estudi de les Falles ha resultat un terreny fecund, en el sentit de permetre explicar l'aparent paradoxa d'una societat en procés accelerat de modernització en els anys vuitanta, que torna a abraçar una tradició reinventada. Al mateix temps, cal destacar la importància de comprendre la cultura festiva per copsar la lògica de creació de comunitat i alhora de conflicte social dins de la festa. Al llarg d'aquest llibre s'aborden les seues dimensions socials, polítiques, econòmiques, culturals i artístiques aplicant-hi el paradigma del conflicte a la cultura festiva i assenyalant-ne els aspectes transgressors i creatius, així com la seua cara més fosca, com és ara la reproducció de l'ordre social i l'exclusió, o directament l'intent de marginació de certs col·lectius i continguts de la festa i la seua voluntat de ser-hi o de ser reconeguts.
    Voir livre
  • Conversos valencians i Inquisició - Experiències vitals d'una minoria perseguida - cover

    Conversos valencians i...

    Jacob Mompó Navarro

    • 0
    • 0
    • 0
    L'odi religiós, que ha protagonitzat massa vegades la història de la civilització, ha marcat la història dels jueus, com és sabut, amb reiterades friccions amb els poders fàctics. Els discursos inflamats d'odi amb què s'alimentaren les masses populars no ajudaren gaire a l'estabilitat social i els assalts massius a les jueries forçaren els jueus a convertir-se al cristianisme. L'arribada dels inquisidors tornà a posar el focus sobre els conversos i s'encarregaren, tràgicament, d'evitar-ne la integració. Conversos valencians i Inquisició se centra en judicis dels anys 1481-1521 contra valencians en els quals, a banda del desenvolupament dels processos, s'hi observen traces que ens introdueixen en el dia a dia de les famílies. S'hi detecten mostres de religiositat, però també d'amor, d'amistat, de por... I, també, de ràbia i de traïcions. A través de la documentació, comprovem que molts d'aquells conversos valencians treballaven, amaven, odiaven, s'insultaven i s'estimaven en valencià; en la llengua, en definitiva, que els era pròpia.
    Voir livre