Join us on a literary world trip!
Add this book to bookshelf
Grey
Write a new comment Default profile 50px
Grey
Subscribe to read the full book or read the first pages for free!
All characters reduced
1969 - cover

1969

Eduard Márquez

Publisher: L'Altra editorial

  • 0
  • 0
  • 0

Summary

«Vaig fer la foto de la coberta durant una manifestació a l'avinguda del Paral·lel, que llavors es deia Marqués del Duero. No recordo el motiu, però mirant els negatius del carret he vist que vam començar a la plaça Espanya i que la policia ens va dispersar quan no havíem recorregut gaire de l'avinguda, perquè les altres imatges ja són dels carrers estrets del Poble Sec, que eren uns carrers on m'agradava moure'm. Perquè podies jugar al gat i la rata amb la policia. Perquè podies amagar-te millor. Però el motiu no el recordo, la veritat. De fet, era un continu... Era algo que... En aquell món gris, perquè la ciutat era grisa, perquè la gran majoria de gent tenia que dur una vida grisa, perquè fins i tot els policies eren grisos, si buscaves la llum, si buscaves sentir-te viu, si buscaves la llibertat, tenies que sortir i lluitar contra la massa grisa aquesta. Per trencar-la. Volies vida. Només volies vida.»
Available since: 11/03/2022.
Print length: 536 pages.

Other books that might interest you

  • Un tret a l'aire - cover

    Un tret a l'aire

    Francesc Puigpelat

    • 0
    • 0
    • 0
    Al final de la Segona República, Barcelona és un niu d'anarquistes. N'hi ha de tota mena: alguns es mouen per l'idealisme més sublim, però d'altres han fet del pistolerisme una forma de vida més propera a la delinqüència comuna. A cavall dels uns i els altres es mou K, un individu carismàtic de cognom Carrión que ha arribat a la ciutat amb la intenció d'organitzar un gran atemptat, tan atroç que posi el moviment en boca de tot Europa. Per dur a terme l'atac compta amb el Robert, el jove fill de Pierre Sabater, un veterà anarquista exiliat des de fa dotze anys a Perpinyà. Sabater no dubtarà a tornar a Barcelona, malgrat l'amenaça d'un comissari que no ha perdut mai l'esperança de veure'l a la garjola, per arrencar el noi de les urpes de K.    
    
    
    Un tret a l'aire —obra guardonada amb el I Premi de Novel·la Criminal Margarida Aritzeta-Vila de Creixell— és un retrat de la cara més negra de l'agitada Barcelona dels anys 30, on la misèria econòmica i moral empudega tant els carrers més cèntrics com la més amagada perifèria, però també un recordatori de la força dels ideals, que aporten una espurna de llum a tantes vides enfosquides per la injustícia.
    Show book
  • Veu de foc - cover

    Veu de foc

    Neus Arqués, Jordi Meya

    • 0
    • 0
    • 0
    Què és millor, perdre un somni o no aconseguir-lo mai?
    En Juan Vicente Llorens, conegut artísticament com Veu de foc, vol convertir-se en cantant d'èxit a l'Espanya de principis dels setanta. 
    Acompanyat de Los Truenos, el grup de rock que ha format amb els amics del barri de La Plata, inicia una aventura que el porta primer a Benidorm i després a Madrid, de la mà d'un obscur personatge.
    A la capital, el protagonista es fa un lloc a l'efervescent escena musical i comença a pagar peatge. Descobreix el costat fosc de la indústria discogràfica mentre es deixa arrossegar per tota mena d'impulsos. 
    En el camí a la fama, en Juan Vicente s'enfronta al seu pare, que el vol treballant a la botiga familiar d'electrodomèstics. A cop de concert, comprova que la il·lusió, l'empenta i el talent són necessaris, però no suficients per triomfar. Serà capaç d'assolir el somni sense trair-se a ell mateix i a qui l'envolta?
    Show book
  • Lo sompni - cover

    Lo sompni

    Bernat Metge

    • 0
    • 0
    • 0
    Submergeix-te en l'obra mestra de Bernat Metge, "Lo sompni", on els somnis es converteixen en un mitjà per explorar les profunditats de la filosofia i la realitat. A través d'un diàleg fascinant amb el fantasma del rei Joan I, Metge ens invita a reflexionar sobre la vida, la mort i l'immortalitat de l'ànima. 
    Amb una prosa rica i evocadora, l'autor ens transporta a un món on les idees prenen vida en un debat intel·lectual que desafia les nostres creences. La narració en primera persona et permet connectar amb les emocions i els pensaments del protagonista, mentre descobreixes els misteris de l'existència. 
    Aquest audiollibre és una oportunitat única per gaudir d'una obra que combina literatura, filosofia i història, tot en un format captivador. No et perdis l'oportunitat d'escoltar aquesta obra essencial que ressona a través dels segles i segueix inspirant lectors d'avui. Prepàrate per un viatge a les profunditats de la ment humana i la seva relació amb el diví!
    Show book
  • La història del senyor Polly - cover

    La història del senyor Polly

    Herbert George Wells

    • 0
    • 0
    • 0
    La història del senyor Polly és una novel·la irresistible per a qualsevol lector que busqui humor, emoció i humanitat a parts iguals. H.G. Wells ofereix aquí una mirada sorprenentment càlida i divertida sobre un home corrent atrapat en la grisor del seu dia a dia. Amb una prosa fresca, enginyosa i plena d'ironia, l'autor converteix la vida mediocre d'un petit botiguer en un viatge vital ple de descobriments, llibertat i redempció.
    La novel·la combina sàtira social i tendresa amb una habilitat extraordinària, reivindicant la bellesa d'allò quotidià i el dret a reinventar-se fins i tot quan sembla massa tard. Ambientada en l'Anglaterra de principis del segle XX, l'obra captiva amb el seu retrat de la petita burgesia i amb una crítica subtil que encara avui ressona amb força.
    És una lectura encantadora, intel·ligent i sorprenentment actual, perfecta tant per a amants de Wells com per a nous lectors que vulguin descobrir el seu vessant més humà i literari.
    La vida del senyor Polly ha estat, en tots els sentits, mediocre. Amb una educació limitada, una botiga modesta en bancarrota i un matrimoni que fa aigües, viu atrapat en una rutina en què la imaginació i la literatura, la seva gran passió, no tenen cabuda. Fins que un dia pren una decisió impulsiva que canviarà la seva vida per sempre: fer un viatge cap a la llibertat i a la recerca del sentit de l'existència. 
    Si bé és conegut per les seves novel·les de fantasia i ciència-ficció, a La història del senyor Polly H.G. Wells demostra la seva faceta més humana i còmica. Amb una prosa viva, enginyosa i plena d'ironia, construeix una sàtira tendra i irònica sobre els somnis de la petita burgesia a l'Anglaterra de principis del segle XX.
    Show book
  • En l'amor i en la guerra (L'església del mar 3) - cover

    En l'amor i en la guerra...

    Ildefonso Falcones

    • 0
    • 0
    • 0
    Ildefonso Falcones torna a l’inoblidable univers medieval de L’església del mar amb aquesta novel·la que es llegeix a cop d’emoció, en què ens parla d’un home obligat a lluitar per defensar els seus mentre s’enfronta al final d’una era. UN MÓN A PUNT DE CANVIAR PER SEMPRE. UN HOME MARCAT PER LA FORÇA DEL SEU LLINATGE. UNA HISTÒRIA D'AMOR, LLEIALTAT I VENJANÇA. Any 1442. L'Arnau Estanyol, net del protagonista de L'església del mar, té un paper destacat a la conquesta de Nàpols a les ordres del rei d'Aragó. Tot i això, la recompensa per la seva valentia i fidelitat a la corona queda enterbolida per les maquinacions del seu enemic etern, el seu germanastre Gaspar Destorrent, que no es conformarà a atacar el seu rival, sinó que incourà en els seus plans abjectes la persona que l'Arnau estima més al món: la seva fillastra, la jove i curiosa Marina. Defensors d'uns principis que agonitzen, a cavall entre la foscor medieval i l'inici del renaixement, l'Arnau Estanyol veurà com el món es transforma al seu voltant, com canvia l'art de la guerra i com l'amor és capaç d'imposar-se a la traïció i a la injustícia. La crítica n'ha dit:«Ildefonso Falcones és el rei de la novel·la històrica.»La Vanguardia«Falcones és un dels pocs narradors als que l'èxit sempre els acompanya.»ABC«Tant de bo tots els bestsellers fossin com aquest.»El Mundo
    Show book
  • El passatge - Una història d'amor amistat venjança i secrets de la Ciutat Vella - cover

    El passatge - Una història...

    Maria Carme Roca

    • 0
    • 0
    • 0
    Quan la Regina Soldevila era una nena i jugava a fet i amagar pel passatge de Sert, va creuar la mirada per primer cop amb un noiet esquifit que ho espiava tot des de la seva finestra. Som a finals del segle XIX, la Barcelona de les grans il·lusions. Josep Maria Sert, que acabaria sent el millor pintor muralista del món, es va enamorar de la Regina abans de començar la seva fulgurant carrera d'èxit internacional, i no es van acabar de separar mai del tot. Mentre ell col·leccionava amants il·lustres (Colette, Misia, Roussy Mdivani…), ella procurava formar una família que li fes oblidar la pobresa, els conflictes que sotragaven la ciutat i aquell primer amor. La seva aventura ens emociona i ens obre els ulls a una ciutat fascinant. En el creixement de la Regina hi tindran molt a veure el teatre, els amics, el barri de Sant Pere i un altre passatge més amagat, més humil, que sovint li va servir de refugi. El passatge d'en Cirici: la distància més curta entre la ciutat vella i la ciutat nova. Un dels racons amb més secrets de Barcelona.
    Show book