Join us on a literary world trip!
Add this book to bookshelf
Grey
Write a new comment Default profile 50px
Grey
Subscribe to read the full book or read the first pages for free!
All characters reduced
El violí d'en Lev - Una aventura italiana - cover

El violí d'en Lev - Una aventura italiana

Helena Attlee

Translator Albert Nolla

Publisher: Quaderns Crema

  • 0
  • 0
  • 0

Summary

La melodia del violí d'en Lev va fascinar Helena Attlee d'ençà que la va sentir en un concert; aquell vell instrument italià que portava el nom del seu antic propietari rus atresorava una rica història. Delerosa de descobrir els detalls del seu origen i la resta de secrets que amagava el seu delicat cos de fusta, Attlee es va dirigir a Cremona, el bressol del violí italià i el punt de partida d'un viatge extraordinari de final inesperat. A través de tallers polsegosos, boscos alpins, esglésies venecianes, luxoses corts florentines i remots mercats russos, «El violí d'en Lev» ens porta del cor de la cultura italiana als seus confins més llunyans. Una història sorprenent de lutiers i científics, prínceps i rodamons, instrumentistes, compositors i viatgers, que és a la vegada una meditació punyent sobre el poder dels objectes, dels relats i de la música per crear cultures senceres i transformar la vida de les persones.
Available since: 03/17/2023.
Print length: 280 pages.

Other books that might interest you

  • El ball dels espies - Músical i tradició popular - cover

    El ball dels espies - Músical i...

    Vicent Sanz Pérez

    • 0
    • 0
    • 0
    A Biar, vila fronterera del sud-est del País Valencià, any rere any es representa, el segon dia de les festes majors de Moros i Cristians, el Ball dels Espies. L'afamada tonada, amb la pantomima, l'ambaixada, el ball, la Mahoma i els versets conformen en l'actualitat un dels actes festius més emblemàtics de tot el País Valencià. Aquest estudi, a més de traure a la llum la primera transcripció coneguda del Ball dels Espies –obra inèdita de Manuel Quislant Botella– i reivindicar la figura del seu autor, presenta una mostra per ordre cronològic de les diverses variants melòdiques de la tonada, classifica les melodies semblants que s'interpreten arreu del País i fa una comparativa entre les estructures dels diferents balls de nanos i la versió de Quislant, tot relacionant-les amb certs aspectes del Ball de Torrent. Finalment, aporta dues instrumentacions per a banda de música i una adaptació per a dolçaina i tabalet.
    Show book
  • Tocats de l'ala: Història oral del rock català - cover

    Tocats de l'ala: Història oral...

    Oriol Rodríguez

    • 0
    • 0
    • 0
    El 14 de juny de 1991, 21.104 persones van assistir al Palau Sant Jordi al concert més multitudinari celebrat a Europa en un recinte tancat, on van actuar Sau, Sopa de Cabra, Els Pets i Sangtraït, els quatre bastions del fenomen que es va donar a conèixer com a rock català. Era la culminació d'un moviment que havia començat a mitjans dels anys vuitanta amb la irrupció de bandes que, en lloc de fer servir el castellà com a llengua dels seus versos, com la resta dels grups catalans —que majoritàriament van optar pel castellà seguint l'estela de l'èxit dels grups de la Movida madrilenya—, van començar a cantar en català. Aquests pioners —Duble Buble, N'Gai N'Gai i Quimi Portet en solitari, entre d'altres— van topar amb la indiferència institucional (almenys al principi) i el menyspreu de la premsa, sobretot l'especialitzada. Això no va evitar, però, que joves amb ganes de menjar-se el món a través de la música rock i pop anessin formant les seves bandes i comencessin a cantar "T'estimo" en comptes de "I love you" o "Te quiero" i a compondre alguns dels himnes que han passat a la història de la música popular en la nostra llengua com "L'Empordà ", "Boig per tu", "Miami Beach", "Bon dia" i "La cachimba i "Els rostolls d'Angelina"".
    Va ser un fenomen marcadament "comarcal" que, d'arreu del país —excepte, simptomàticament, a Barcelona, amb molt poques excepcions—, va començar a nodrir una nova escena musical amb grups que ràpidament es van donar a conèixer, primer, a escala local, esperonats per l'entusiasme dels seus joves seguidors i les ràdios locals, i després, arreu del país, en interminables gires que van ser cada cop més multitudinàries, un fenomen que els ressorts del pujolisme rampant van voler assimilar per a la seva causa.
    Aquest llibre, fruit de dos anys de treball i més de 60 entrevistes, és el primer que analitza aquest fenomen musical i social, a partir del testimoni en primera persona dels principals músics, gestors culturals, propietaris de discogràfiques, productors i periodistes que hi van tenir un paper rellevant. Al llarg d'aquestes pàgines, coneixerem com van sorgir els grups que van crear la banda sonora emocional de les dècades dels vuitanta i noranta a Catalunya i en català, com Sopa de Cabra, Sau, Els Pets, Sangtraït, Lax'n'Busto, Tancat per Defunció, Ja t'ho Diré, Gossos, Kitsch i Umpa-Pah, entre molts d'altres. "Tocats de l'ala" és la seva història, que va culminar amb el concert del Palau Sant Jordi i va trobar un final simbòlic en la tràgica mort del carismàtic líder de Sau, Carles Sabater, l'any 1999.
    Show book
  • Si Beethoven pogués escoltar-me - cover

    Si Beethoven pogués escoltar-me

    Ramon Gener i Sala

    • 1
    • 4
    • 0
    Ramon Gener és un apassionat de la música. De fet, només hi ha una cosa que l’apassioni més: compartir aquesta dèria, fer-nos còmplices d’aquesta manera de viure i de sentir. Perquè, com ens explica en aquest llibre, si s’aprèn a escoltar-la, a conèixer-la, a estimar-la, la música ens pot donar les claus per entendre el valor de l’amistat, la necessitat de la imaginació o la importància de ser sempre curiós i valent.Aquestes són algunes de les coses que la música ha ensenyat a Ramon Gener al llarg de la vida, i que comparteix amb tots nosaltres en un llibre ple d’història i anècdotes curioses, pinzellades biogràfiques, sentit de l’humor, passió i molta, moltíssima música.«La música és la millor companya de viatge que mai hauria pogut somiar. Una companya que no ha deixat mai d’ensenyar-me alguna cosa nova cada dia. He arribat fins aquí gràcies a ella i seguint sempre el dictat del cor. Moltes vegades m’he equivocat. Moltes. Moltes vegades no me n’he sortit. Però no importa quantes vegades m’hagi equivocat, no m’he penedit mai d’intentar-ho. Sempre hi he tornat, perquè sé que si segueixo el cor i la música tot, absolutament tot, serà possible.»
    Show book
  • El carrer és nostre - Un viatge per la història recent de les arts de carrer i un parèntesi per pensar on són - cover

    El carrer és nostre - Un viatge...

    Aída Pallarès, Manuel Pérez

    • 0
    • 0
    • 0
    El carrer és nostre és un relat sobre les arts escèniques de carrer a Catalunya dels periodistes Aída Pallarès i Manuel Pérez. D'una banda, per entendre què són i què signifiquen. De l'altra, per reflexionar sobre què suposen per a tots nosaltres com a possible significació primera de la democratització real de l'art.
    El carrer és nostre és un viatge per la història recent de les arts de carrer i un parèntesi per pensar on són i en quin punt estan. En un món que individualitza, privatitza i defineix els límits dels carrers i de les places fins al punt que gairebé no hi ha bancs ni espai per jugar, poden ser les arts de carrer una presa de poder?
    Escrit per Aída Pallarès i Manuel Pérez i amb pròleg d'Oriol Martí. Conté articles de Marta Ballesta, Nicolás Barbieri, Quim Bigas, Maria Buhigas, Manuel Delgado, Jordi Duran, Eva Marichalar-Freixa, Agnés Mateus, Jordi Queralt, Jaron Rowan, Maria Thorson i Ada Vilaró amb il·lustració final de Júlia Bertran.
    Show book
  • Al voltant del color - cover

    Al voltant del color

    Ludwig Wittgenstein, Jacques...

    • 0
    • 0
    • 0
    Aquest llibre acull, sota el títol Al voltant del color, dos textos diferents: Observacions sobre els colors de Ludwig Wittgenstein i La pregunta «què és el color?», la ciència, la filosofia, i la resposta de Wittgenstein de Jacques Bouveresse.
    Show book
  • Terra de bruixes - cover

    Terra de bruixes

    Anna Collell Codina

    • 0
    • 0
    • 0
    2014. Laura viatja a Silent després de la mort de la seua àvia, Sandra Pasqual, que ni era d'allà ni tampoc hi tenia família, però havia expressat el desig de ser enterrada en aquell poble. Quan la jove arriba al vetlatori però, es troba que el fèretre és buit: algú s'ha emportat el cos. Quina relació tenia Sandra Pasqual amb el poble de Silent i, sobretot, qui havia estat capaç de fer una cosa així? 2019. Un incendi arrasa un institut de secundària a Barcelona. Uxia, una de les alumnes, és a l'hospital i no vol parlar ni explicar què va passar. Tampoc no pregunta per la seua amiga Lea. De fons, l'ombra d'una persona corre perseguida per una multitud, tres-cents cinquanta anys enrere.
    Show book