Join us on a literary world trip!
Add this book to bookshelf
Grey
Write a new comment Default profile 50px
Grey
Subscribe to read the full book or read the first pages for free!
All characters reduced
La infanticida - 9 contes de foc i de sang - cover

La infanticida - 9 contes de foc i de sang

Victor Catalá

Publisher: Club Editor 1959 S.L.

  • 0
  • 1
  • 0

Summary

 Una antologia de contes que recorre tota l'obra narrativa de Víctor Català, "la Quentin Tarantino de la literatura catalana" segons Laura Borràs 
Caterina Albert va viure prop de cent anys i va escriure prop de cent contes sota el pseudònim de Víctor Català. És l'autora més il·lustre i menys coneguda de la literatura catalana: més enllà de Solitud i Drames rurals, la major part dels seus llibres no han estat llegits d'ençà que els va publicar. Aquesta antologia ofereix un recorregut de cap a cap de la seva obra i plasma l'extraordinària varietat del seu univers, desplegat al llarg de mig segle amb set reculls de relats. Encapçalats pel monòleg La infanticida, els nou contes d'aquest volum tenen la força, la veritat humana i la virtuositat de les obres mestres.
Per aprofundir en el coneixement de l'autora, la nostra antologia inclou una breu selecció d'escrits  de reflexió artística, un postfaci de Lluïsa Julià i un comentari dels relats.
Del  postfaci de Lluïsa Julià : "En el context del segle XIX, en què la creació sembla inseparable de la masculinitat, Caterina Albert va optar per un cert transvestisme. Molt del lleure que té com a filla de propietaris rurals, "vida de monja i de finestrons tancats", com la qualifica ella mateixa, el dedica a explorar el seu món. En les "hores vagatives" es tanca en una habitació de les golfes, on troba l'espai necessari per escriure, la famosa "cambra pròpia" que Virginia Woolf considerarà imprescindible per a la dona escriptora. Albert l'anomena "mon niu"."
Available since: 05/13/2020.

Other books that might interest you

  • Diabetis i obesitat - El llibre de la Marató - cover

    Diabetis i obesitat - El llibre...

    Martí Gironell, Roser Capdevila,...

    • 0
    • 2
    • 0
    Els que han patit la classe de gimnàstica com una tortura sabran de què parlem... O els que lluiten contra el sobrepès també trobaran la seva història... O les persones que dipositen l'esperança en una lleu punxadeta diària s'hi veuran certament reflectides.
    
    Desfilaran davant els nostres ulls esbatanats Béla Lugosi, Samuel Beckett, Scarlett O'Hara, l'emperador Marc Aureli, Charlton Heston, el vescomte de Riumost, la millor àvia del món, el Killer de l'Hospitalet, la Carolina i tota la plantilla de Boca Juniors...
    
    Perquè escriptors i il•lustradors han creat relats i imatges que descriuen la vida dels afectats per la diabetis i l'obesitat, perquè autores i dibuixants han disposat paraules i traços potser amb un punt de tristor o de tendresa, o amb un pessic d'humor o d'ironia, per fer-nos més propera la situació dels que afronten aquests greus trastorns de la salut.
    
    Relats i imatges, paraules i traços que tal vegada no curen, però que ajuden a trobar dreceres en el sinuós camí de les solucions.
    
    El llibre de la Marató. Diu molt de tu.
    La compra d'aquest llibre ajuda a recaptar fons per investigar la diabetis i l'obesitat.
    Show book
  • Què vol dir quan un home cau del cel - cover

    Què vol dir quan un home cau del...

    Lesley Nneka Arimah

    • 1
    • 2
    • 0
    "Quan l'Enebeli Okwara va enviar la seva filla a conèixer món, no sabia què feia el món a les filles". Les filles, mullers i mares que protagonitzen aquest llibre evocador i irreverent planten cara a situacions extraordinàries: una dona parla amb el fantasma de la seva mare, que s'ha escapat d'una fotografia familiar; una altra, desesperada per tenir fills, se'n fa un amb flocs de cabells; el fantasma de la guerra turmenta tres generacions de dones d'una mateixa família, i, en un futur distòpic, una terapeuta descobreix que té l'habilitat in­creïb­le de fer desaparèixer el dolor, però a un preu molt alt. El que les lliga és la duresa del món on viuen, en què el futur és incert, les oportunitats són escasses i la sort, capritxosa. A estones irònica i distant, d'altres fent gala de la profunditat psicològica dels millors narradors, Arimah explora en aquests relats els lligams que ens uneixen els uns als altres i als espais que habitem més íntimament.
    "Arimah és una narradora enginyosa, sofisticada i astuta, capaç d'ordir paràboles utòpiques, relats plens de màgia i escenes esglaiadores a la vegada que es mou amb desimboltura entre el distanciament còmic i el realisme psicològic".
    The New York Times Book Review
    "Nneka és una escriptora atípica, i aquest és un llibre extraordinàriament madur per ser una "òpera prima". Els contes d'aquesta antologia traspuen un terrible domini del llenguatge, però també una gran creativitat. I molta sensibilitat. Sota la crosta d'unes històries a vegades terribles, l'escriptora anglobiafrenya té la capacitat de retornar al lector la confiança en l'amor. Els contes de "Què vol dir quan un home cau del cel" resulten rodons i el conjunt de l'antologia és una alenada d'aire fresc. Lesley Nneka Arimah serà, sens dubte, una escriptora a seguir".
    Gustau Nerín, El Nacional La Llança
    "D'emocions, certament, el llibre n'és ben ple".
    Vicent Alonso, El Diario
    "Lesley Nneka Arimah penetra en l'ànima femenina amb un conjunt de relats protagonitzats per dones africanes que pateixen conflictes generacionals, la dialèctica entre modernitat i tradició i la presència de la figura masculina. Fent una mirada íntima a les problemàtiques, l'autora revela els fils invisibles que uneixen les dones davant de la incertesa".
    Toni Mata i Riu, Regió7
    Show book
  • L'acusació - cover

    L'acusació

    Bandi

    • 1
    • 1
    • 0
    Bandi és el pseudònim d'un escriptor que viu a Corea del Nord i que durant anys ha amagat els seus escrits per protegir-los del govern. Aquest llibre recull set històries que donen veu als ciutadans que van viure sota els règims de Kim Il-sung i de Kim Jong-il, un dels períodes més opacs de la història del país. I ens mostra, a través de personatges intensos i profundament emotius, com es van enfrontar al terrible absurd del dia a dia, combatent la gana, l'arbitrarietat i la persecució amb solidaritat i esperança.
    Emocionant i revolucionari, L'acusació ens ofereix un retrat vívid d'aquest territori hermètic i fascinant on, malgrat les condicions inhumanes, la vida persisteix.
    "Una lectura imprescindible. El primer llibre de ficció que surt (clandestinament) de Corea del Nord. Fascinant i esborronador. Íntim i punyent." Margaret Atwood
    Show book
  • Treure's la feina de sobre - cover

    Treure's la feina de sobre

    Edgar Illas

    • 0
    • 0
    • 0
    Ni els dards no trobem sencers del tot a Màquina de dards, el primer conte de Treure's la feina de sobre. A alguns, els falta una ala; a d'altres, és la punxa que és guerxa; en els més masegats, de guerxo ho és tot el dard. Si hi parléssim, ben probablement no ens ho sabrien ni dir, però és també volant igual d'alacaiguts com sobreviuen els individus desclassats i, alhora, arrelats en els espais del rerepaís, mig idíl·lics, mig ruïnosos, d'aquest recull de 25 contes.
    Edgar Illas ens hi narra les veus d'alguns joves esverats, de comercials alcohòlics, d'emprenedors desastrosos, d'immigrants capbuits, de dones de fer feines ploraires. Personatges que parlen i parlen per expressar la buidor, el desencís que deixa la pèrdua de les il·lusions, però que miren d'apuntar els dards de les seves paraules cap a la diana de la supervivència.
    Show book
  • Un altre got d´absenta - cover

    Un altre got d´absenta

    Tina Vallès

    • 0
    • 0
    • 0
    Tot canvia després d'un altre got d'absenta. Deixes el got damunt la taula, mires per la finestra i tens temps de veure una línia de llum que recorre fugaçment el carrer, il·lumina per un instant la roba estesa en un balcó i es clava al portal de casa. Darrere dels vidres encesos endevines les siluetes dels Nohisom, que es deixen engolir per la fosca de l'escala. Ara passen les cosines Tonell, que corren cap al teatre aferrades a la bossa. Madona Quèlonia, la més vella del barri, escura les seves eternes escopinyes. I sempre aquesta llum que projecta clarobscurs en tots els rostres que troba, tots anònims i alhora protagonistes del dia a dia. Què els passa pel cap? Quines penes els afligeixen? Quines secretes alegries? Per què no riu mai el cambrer Zero? En Borris Sol esgarrapa la guitarra i en treu una cançó d'amor que només el seu germà valorarà com cal. Les persianes del senyor Búnquer ho vigilen tot. La llum declina.
    Show book
  • Contes russos - cover

    Contes russos

    Francesc Serés

    • 0
    • 0
    • 0
    Ola Yevguènieva, Véra-Margarita Abansèrev, Vitali Kroptkin, Aleksandr Vòlkov i Iosif Bergxenko eren per a mi uns escriptors desconeguts abans que Anastàssia Maxímovna em fes arribar els seus contes. 
    
    Per a mi, formen part d'una ficció sobre una ficció. Tot el que s'esdevé en els seus relats acaba configurant la història d'un territori i d'un país que podria ser imaginari. Fins i tot en la realitat, ¿no podria ser susceptible d'ésser pensada com una enorme fàbula, la història de Rússia del darrer segle i mig? Un país tan gran que sembla mentida que pugui existir, amb unes epopeies d'una magnitud inconcebible i que ha provocat i patit sismes que es noten arreu del globus. I com si aquesta ficció només es pogués entendre des de la ficció, aquests contes descriuen un arc històric que va des d'aquell principi dels temps que és el segle XIX fins les línies aèries de baix cost. Des de la recreació d'algunes fàbules tradicionals fins la difícil relació de Rússia amb el segle XXI. Els contes parlen de Rússia des de Rússia, lluny dels corrents que intenten fer desaparèixer el lloc en el no-lloc o diluir el jo i el nosaltres en les societats líquides. Són contes físics, concrets, els personatges no tenen ni les angoixes existencials franceses, ni la ironia servil, ni el postmodernisme ubic que dilueix formes i identitats.
    
    Premi Ciutat de Barcelona 2009
    Premi de la crítica 2009
    Show book